2012. június 10., vasárnap

A sütő napja

A tegnapi extra hőséges nap alkalmával nem jutott jobb ötlet eszembe, mint hogy kivonuljak a konyhába és órákon át sütögessem a mindenféléket. Mondhatom, hogy nem fáztam :-). Készült két kenyér, rebarbarás pite, molnárka és turbó csokis kifli.

A kenyeret ugyan nem fényképeztem (nem egy modell alkat - egyszerű kis formakenyér), de a receptjét leírom, mert nálunk az összes többi eddig kipróbáltat kiütötte a nyeregből. Egyértelműen kedvenc :-). 
Hozzávalók: 
225 gr fehér kenyérliszt 
225 gr tk liszt (nálam általában tönköly vagy Graham) 
1 csapott ek só 
1 ek méz 
3 ek olívaolaj 
2 dkg élesztő 
1,5 dl tej (vagy rizstej) 
1 dl langyos víz
A hozzávalókat szépen a dagasztógépbe sorakoztatom, bekapcsolom és várom amíg szép rugalmas - de picit lágy - gombóc lesz belőle. Hagyom duplájára kelni, majd átgyúrom és formára igazgatom. Sütőpapírral bélelt "kockakenyér" formába teszem, hagyom ismét duplájára kelni, végül előmelegített, gőzös sütőben 200 fokon megsütöm.
Nem elég, hogy nagyon finom, de ráadásul egyszerre két forma is befér a sütőmbe, így mindig kettesével készül a kenyerünk - ami nem mellékesen tökéletesen fagyasztható is.

Mivel ZZ elképesztő módon édesszájú, ezért igyekszem a bolti helyett házi péksüteményekkel is ellátni (mondván abban legalább tudom, hogy mi van...). Persze csak mértékkel. A sütés előtt rápillantottam Limara oldalára és rájöttem, hogy a turbó csokis kiflit kifejezetten az én kedvemért tette fel :-D. 


A tésztán nem sokat változtattam: 10 dkg lisztet teljes kiőrlésűre cseréltem, és mivel nem kellett rohannom - ráadásul kuka meleg is volt (vagy ezt már írtam? :-) - ezért az élesztőt 2 dkg-ra csökkentettem. A töltelék viszont teljes egészében saját találmány, amire ropppppant büszke vagyok, mert igen finom lett: 2 ek barnacukrot, 2 ek cukrozatlan kakaóport, és 4 ek lágyabb házi (azaz teljesen cukormentes) szilvalekvárt kevertem össze hozzá. Ez a massza került a tészta rétegek közé. Igazából csak egy hibája volt, amit ZZ kifogásolt is: hogy miért nincs több a kifliben? A receptet ezúton is köszönöm, megtartjuk :-)!

Ééééés, ne feledkezzünk meg Murphyről: mire a kánikulában mindennel végeztem, megérkezett hozzánk nagy szélviharral a lehűlés és az eső...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Creative Commons License
This Mű by http://gatokgetek.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.